
«Et veldig konkret og nyttig kurs for alle jobber med innhold på nett, og trenger et verktøy for å prioritere innhold og forankre prosess.»
Trine Smestad, nettredaktør UiO
Sett innholdet i sentrum!
Føler du deg av og til alene med ansvaret for digitalt innhold? Sliter du med manglende interesse, engasjement og eierskap? Er det vanskelig å få gjennomslag for prioriteringer?
Dette kurset gir deg framgangsmåten for å lage det riktige innholdet, både for brukeren og for strategien. Du lærer deg en praktisk og effektiv metode som hjelper deg å prioritere, forankre og skape eierskap til innholdet på tvers av organisasjonen.
Kurset lærer deg å bruke kjernemodellen til å:
- Skjære gjennom for å prioritere det viktigste
- Lage brukerfokusert innhold som når forretningsmålene
- Skape økt engasjement og forståelse for innhold
- Jobbe sammen på tvers av siloer og fagområder
- Se alle digitale kanaler i sammenheng
- Tenke enkelt og helhetlig - samtidig
Kurset passer for alle som på en eller annen måte har ansvar for digitalt innhold i en virksomhet:
- Kommunikasjonsrådgivere og nettredaktører
- Innholdsdesignere og UX-folk
- Produkteiere og andre med ansvar for innhold i digitale produkter og tjenester
- Konsulenter som hjelper kunder med digitalt innhold
Bli med på kurs og lær hvordan du kan bruke kjernemodellmetoden for å gi innholdet den plassen det fortjener i din organisasjon.

Kursholdere
Kursholdere er Are og Mona Halland, forfatterne av boka “Kjernemodellen - et praktisk verktøy for å lage bedre produkter og tjenester”.
Begge har 20 års erfaring med design, kommunikasjon og produktutvikling.
Sagt av kursdeltakere
«Hvis du skal velge et kurs i digital strategi / innholdsstrategi / innholdsdesign, så er er kjernemodellen med Are Halland top of the list!»
Terje Mjåseth, rådgiver innhold og kundeopplevelse
«Et virkelig matnyttig kurs om en resultatfokusert modell!»
Linn Hustad, senior designer i Gnist Design
«Jeg sitter igjen med et godt verktøy som jeg skal ta i bruk hos kunder for å skape forankring og bevisstgjøring på hva som faktisk er viktigst.»
Karianne Ormseth, rådgiver i Egde Consulting
«Det faglige innholdet var helt i verdensklasse.»
Jarle Stokland, webredaktør i NVE
Sagt om kjernemodellen
«Kjernemodellen er det smarteste verktøyet du kan bruke når du skal jobbe med de viktigste områdene i tjenesten din, på nettsiden din eller i nettbutikken din.»
Are W. Sandvik, kommunikasjonssjef i ShiftX
«Kjernemodellen virker. I all sin enkelhet, og med all sin kraft, gjør den oss i stand til å balansere brukerne sine oppgaver med våre egne mål. For oss har den vært helt sentral i arbeidet med å gjøre kundeorientering til noe mer enn tomprat.»
Torstein Aas-Hansen, digital sjefredaktør i Gjensidige
«Alle som jobber med nettsider bør lære seg kjernemodellen.»
Anders Hakstun, UX- og informasjonsstrategi i Bouvet
Ny kursdato kommer snart
Vi jobber med å sette opp flere kurs både i Oslo, Stavanger, Trondheim og digitalt. Meld interesse her, så får du beskjed om neste kurs.
Meld interesse for neste kurs