Kjøp boka
Strategisk innholdsdesign med kjernemodellen

Digitalt kurs via Zoom
3. februar 09-15
Pris: 3900 eks mva

Fysisk kurs i Skullerud Park
4. februar 9-15
Pris: 4500 eks mva

Sett innholdet i sentrum!

Føler du deg av og til alene med ansvaret for digitalt innhold? Sliter du med manglende interesse, engasjement og eierskap? Er det vanskelig å få gjennomslag for prioriteringer?

Dette kurset gir deg framgangsmåten for å lage det riktige innholdet, både for brukeren og for strategien. Du lærer deg en praktisk og effektiv metode som hjelper deg å prioritere, forankre og skape eierskap til innholdet på tvers av organisasjonen.

Kurset lærer deg å bruke kjernemodellen til å:

  • Skjære gjennom for å prioritere det viktigste
  • Lage brukerfokusert innhold som når forretningsmålene
  • Skape økt engasjement og forståelse for innhold
  • Jobbe sammen på tvers av siloer og fagområder
  • Se alle digitale kanaler i sammenheng
  • Tenke enkelt og helhetlig - samtidig

Kurset passer for alle som på en eller annen måte har ansvar for digitalt innhold i en virksomhet:

  • Kommunikasjonsrådgivere og nettredaktører
  • Innholdsdesignere og UX-folk
  • Produkteiere og andre med ansvar for innhold i digitale produkter og tjenester
  • Konsulenter som hjelper kunder med digitalt innhold

Bli med på kurs og lær hvordan du kan bruke kjernemodellmetoden for å gi innholdet den plassen det fortjener i din organisasjon.

Kursholdere er Are og Mona Halland, forfatterne av boka “Kjernemodellen - et praktisk verktøy for å lage bedre produkter og tjenester”.

Påmelding digitalt kurs 3. februar
Påmelding fysisk kurs 4. februar

Sagt av kursdeltakere

«Hvis du skal velge et kurs i digital strategi / innholdsstrategi / innholdsdesign, så er er kjernemodellen med Are Halland top of the list! I tillegg til å lære hvordan du bruker kjernemodellen i praksis, får du servert sveler, god kaffe og en supergod innføring i relatert og relevant teori.»
Terje Mjåseth, rådgiver innhold og kundeopplevelse

«Kjernemodellen bør alle som jobber med digitale utviklingsprosjekter lære seg å praktisere. Et virkelig matnyttig kurs om en resultatfokusert modell!»
Linn Hustad, senior designer i Gnist Design

«Et veldig konkret og nyttig kurs for alle jobber med innhold på nett, og trenger et verktøy for å prioritere innhold og forankre prosess.»
Trine Smestad, nettredaktør UiO

 «Jeg sitter igjen med et godt verktøy som jeg skal ta i bruk hos kunder for å skape forankring og bevisstgjøring på hva som faktisk er viktigst.»
Karianne Ormseth, rådgiver i Egde Consulting

«Selv om det var et digitalt kurs, så klarte du virkelig å komme igjen "PC-skjermen" på en veldig positiv måte og ikke minst å se hver deltager. Passe lange økter, men gode pauser funket også svært bra. Og selvfølgelig var det faglige innholdet helt i verdensklasse.»
Jarle Stokland, webredaktør i NVE

Sagt om kjernemodellen

«Kjernemodellen er det smarteste verktøyet du kan bruke når du skal jobbe med de viktigste områdene i tjenesten din, på nettsiden din eller i nettbutikken din.»
Are W. Sandvik, kommunikasjonssjef i ShiftX

«Kjernemodellen virker. I all sin enkelhet, og med all sin kraft, gjør den oss i stand til å balansere brukerne sine oppgaver med våre egne mål. For oss har den vært helt sentral i arbeidet med å gjøre kundeorientering til noe mer enn tomprat.»  
Torstein Aas-Hansen, digital sjefredaktør i Gjensidige

«Kjernemodellen er en enkel og nyttig no-nonsense tilnærming til å forstå hvordan brukernes behov og virksomhetens mål sammenfaller. Den hjelper meg å prioritere hva som er viktigst, og analysere hvordan vi skal gå fram for å løse brukerens behov.»
Jørgen Schyberg, produktsjef, Nasjonalbiblioteket

«Vil du ha et verktøy for å arbeide godt med innhold, hvor brukerne har hovedrollen, men strategien aldri blir glemt, hvor oppgavene blir konkrete og forslagene varierte, som kan brukes alene og sammen med andre, så er det bare å lære seg kjernemodellen!»
Tone Simonnes, nettredaktør i Kompetanse Norge

«Alle som jobber med nettsider bør lære seg kjernemodellen.»
Anders Hakstun, UX- og informasjonsstrategi i Bouvet