Kjøp boka
Strategisk innholdsdesign med kjernemodellen

«Et veldig konkret og nyttig kurs for alle jobber med innhold på nett, og trenger et verktøy for å prioritere innhold og forankre prosess.»
Trine Smestad, nettredaktør UiO

Sett innholdet i sentrum!

Føler du deg av og til alene med ansvaret for digitalt innhold? Sliter du med manglende interesse, engasjement og eierskap? Er det vanskelig å få gjennomslag for prioriteringer?

Dette kurset gir deg framgangsmåten for å lage det riktige innholdet, både for brukeren og for strategien. Du lærer deg en praktisk og effektiv metode som hjelper deg å prioritere, forankre og skape eierskap til innholdet på tvers av organisasjonen.

Kurset lærer deg å bruke kjernemodellen til å:

  • Skjære gjennom for å prioritere det viktigste
  • Lage brukerfokusert innhold som når forretningsmålene
  • Skape økt engasjement og forståelse for innhold
  • Jobbe sammen på tvers av siloer og fagområder
  • Se alle digitale kanaler i sammenheng
  • Tenke enkelt og helhetlig - samtidig

Kurset passer for alle som på en eller annen måte har ansvar for digitalt innhold i en virksomhet:

  • Kommunikasjonsrådgivere og nettredaktører
  • Innholdsdesignere og UX-folk
  • Produkteiere og andre med ansvar for innhold i digitale produkter og tjenester
  • Konsulenter som hjelper kunder med digitalt innhold

Bli med på kurs og lær hvordan du kan bruke kjernemodellmetoden for å gi innholdet den plassen det fortjener i din organisasjon.

Are og Mona

Kursholdere

Kursholdere er Are og Mona Halland, forfatterne av boka “Kjernemodellen - et praktisk verktøy for å lage bedre produkter og tjenester”.

Begge har 20 års erfaring med design, kommunikasjon og produktutvikling.

Mer om Are

Mer om Mona

Mer om kjernemodellen

Kjøp boka om kjernemodellen

Sagt av kursdeltakere

«Hvis du skal velge et kurs i digital strategi / innholdsstrategi / innholdsdesign, så er er kjernemodellen med Are Halland top of the list!»
Terje Mjåseth, rådgiver innhold og kundeopplevelse

 «Et virkelig matnyttig kurs om en resultatfokusert modell!»
Linn Hustad, senior designer i Gnist Design

 «Jeg sitter igjen med et godt verktøy som jeg skal ta i bruk hos kunder for å skape forankring og bevisstgjøring på hva som faktisk er viktigst.»
Karianne Ormseth, rådgiver i Egde Consulting

«Det faglige innholdet var helt i verdensklasse.»
Jarle Stokland, webredaktør i NVE

 

Sagt om kjernemodellen

«Kjernemodellen er det smarteste verktøyet du kan bruke når du skal jobbe med de viktigste områdene i tjenesten din, på nettsiden din eller i nettbutikken din.»
Are W. Sandvik, kommunikasjonssjef i ShiftX

«Kjernemodellen virker. I all sin enkelhet, og med all sin kraft, gjør den oss i stand til å balansere brukerne sine oppgaver med våre egne mål. For oss har den vært helt sentral i arbeidet med å gjøre kundeorientering til noe mer enn tomprat.»  
Torstein Aas-Hansen, digital sjefredaktør i Gjensidige

«Alle som jobber med nettsider bør lære seg kjernemodellen.»
Anders Hakstun, UX- og informasjonsstrategi i Bouvet

Ny kursdato kommer snart

Vi jobber med å sette opp flere kurs både i Oslo, Stavanger, Trondheim og digitalt. Meld interesse her, så får du beskjed om neste kurs.

Meld interesse for neste kurs